fbpx

Smart program för ekonomiavdelningen

Agoy för smidiga periodavstämningar och rapporter

Smart program för ekonomiavdelningen

Agoy för smidiga periodavstämningar och rapporter

Glöm dina Excelark! Med molnbaserade programmet Agoy gör ekonomiavdelningen smidigt periodavstämningar och rapporter – ja, även årsbokslut, årsredovisning och skatt om du hanterar det själv.

I rekordfart har Agoy gått från idé till ett självklart verktyg för ekonomiavdelningar och redovisningsbyråer. Det är lätt att förstå. Periodavstämningar som tidigare krävde avancerade, hemmasnickrade Excelark gör du numera snabbt och enkelt med Agoy, som hanteras direkt i webbläsaren. Programmet ger dessutom bättre överblick än du någonsin tidigare har haft över såväl siffrorna som hur långt arbetet kommit.

– Grunden för ett framgångsrikt företag är att ha bra beslutsunderlag, och bra beslutsunderlag får du genom att ha bra koll på ekonomin. Många vet att de egentligen borde göra periodavstämningar och periodbokslut oftare, men tiden räcker aldrig riktigt till. Med Agoy är det möjligt. Moment som tidigare inte blev gjorda är tack vare Agoy inte längre ett problem att hinna med, säger Carl-Magnus Falk, grundare av Agoy (bilden).

 

Få snabb koll på Agoy

Delta i ett av våra webbinarier

Agoy håller varje vecka kostnadsfria, öppna webbinarier / online-utbildningar för dig som är nyfiken att se vad Agoy kan. Att delta i ett av dessa webbinarier är det enklaste sättet att få överblick över Agoy!

Anmäl dig via knappen nedanför. Börja med att välja den tid som passar dig och fyll därefter i dina uppgifter. Du kommer få en bekräftelse och länk till online-utbildningen via mejl inom 15 minuter.

 

Agoy utrotar onödigt krångel för ekonomiavdelningen

Agoy är lika mycket skapat för att utrota onödigt krångel hos ekonomiavdelningar som hos byråer. Programmets delar är tydligt separerade från varandra så att du kan fokusera på just det du arbetar med i stunden. Det ger en lättförståelig och användarvänlig upplevelse.

Agoy tar vid när bokföringen är gjord

Fortsätt att använda ditt vanliga program för bokföring. Agoy kopplar du på när det är dags för avstämning, rapportering och vidare arbete med ekonomin – ända fram till digital inlämning av årsredovisningen, om du vill det.

Lika självklart för ekonomiavdelningar som för byråer

För dig som jobbar på en ekonomiavdelning och inte själv gör årsredovisning och skatt har vi tagit fram Agoy Avstämning & Rapport – en nedbantad version av det kompletta Agoy Bokslut & Skatt.

Agoy utrotar onödigt krångel för ekonomiavdelningen

Agoy är ett omfattande program för avancerat ekonomiskt arbete, med massor av smarta funktioner och lösningar ned i minsta detalj. Det kan göra att programmet vid en första anblick känns för omfattande och klarar av “för mycket” för att passa dig.

Så är det inte.

Agoy är lika mycket skapat för att utrota onödigt krångel hos ekonomiavdelningar som hos byråer, även om olika länkar i kedjan kan ha olika stor nytta av Agoys delar. Genom att tydligt separera programmets delar från varandra så kan du fokusera på just det du arbetar med i stunden. Det ger en lättförståelig och användarvänlig upplevelse.

Agoy tar vid när bokföringen är gjord

Agoy tar arbetet vidare efter att den löpande bokföringen är gjord. Du fortsätter alltså att använda ditt vanliga program för bokföring, och kopplar sedan på Agoy när det är dags för avstämning, rapportering och vidare arbete med ekonomin – ända fram till digital inlämning av årsredovisningen, om du vill det. Men du kan också välja att bara använda Agoy som ett fantastiskt verktyg i avstämningsarbetet och för ekonomisk rapportering. Gör du bokföringen i Fortnox kan du använda direktkopplingen som gör att du kan importera eller uppdatera dina siffror i Agoy genom bara ett klick. 

Integrerat med Fortnox

Det finns även många andra smarta direktkopplingar mellan Agoy och Fortnox – kanske inte så konstigt eftersom Fortnox är en av ägarna till Agoy. Använder du andra program för din löpande bokföring så är det bara att exportera en SIE-fil och importera till Agoy – ett steg som bara tar någon minut!

Agoy är byggt för att vara väldigt intuitivt och självförklarande. Du kan börja jobba i det utan någon särskild utbildning i programmet. Kör du fast eller vill lära dig Agoy mer på djupet så har vi webbinarier varje vecka, instruktionsfilmer på sajten och en väldigt bra och snabb support, säger Agoys grundare Carl-Magnus Falk.

Lika självklart för ekonomiavdelningar som för byråer

För ekonomiavdelningar som gör hela jobbet fram till färdig årsredovisning och inkomstdeklaration är Agoy Bokslut & Skatt ett lika självklart val som för byråer. Programmet kommer att underlätta ditt arbete enormt och du får en bättre överblick än någonsin tidigare.

Agoy Avstämning & Rapport – en nedbantad version

För dig som jobbar på en ekonomiavdelning och inte själv gör årsredovisning och skatt har vi tagit fram Agoy Avstämning & Rapport – en nedbantad version av det kompletta Agoy Bokslut & Skatt.

Med Agoy Avstämning & Rapport får du två av de mest centrala delarna i Agoy: Den smidiga avstämningsvyn och Agoys professionella rapportdel. En lång rad av de uppskattade funktioner som gjort Agoy så omtalat finns med i Agoy Avstämning & Rapport också. Avstämningsvyn och rapportdelen är exakt samma som i stora Agoy, så även med ”lilla” Agoy får du ett ytterst professionellt och kompetent verktyg.

 

Integration med Skattekontot

Med bara ett klick uppdaterar du Agoy med aktuella siffror från Skattekontot – Agoy filtrerar dessutom automatiskt ut uppgifterna skattekontot över relevanta konton i din kontoplan. Hur smidigt som helst!

Skrota dina Excelark vid avstämningen

Avstämningsvyn är den del där Agoy verkligen briljerar och som snabbt gjorde programmet så omtalat och uppskattat när det kom. Nu kan du skrota dina Excelark och få ordning på siffrorna snabbare och enklare än någonsin tidigare.

Skapa enkelt professionella rapporter

Att ta fram snygga och professionella rapporter har aldrig varit enklare än med Agoy. Glöm paniken när VD ”glömt” att säga till om att styrelsen eller en investerare behöver en rapport på sitt bord i morgon. Med Agoy är det möjligt!

Snygg överlämning till byrån – eller gör allt klart själv

Efter att du är färdig med din avstämning kan du enkelt lämna vidare till den som ska fortsätta arbetet, till exempel din redovisningsbyrå.

Skulle du ha Avstämning & Rapport-versionen och längs vägen komma på att du faktiskt vill göra årsredovisning och skatt själv, så kan du bara uppdatera till kompletta versionen Agoy Bokslut & Skatt. Det öppnar dörren till ytterligare en mängd kraftfulla verktyg i samma krångelfria anda som de du redan lärt känna i Agoy Avstämning & Rapport.

 

Agoy är skapat av branschen, för branschen

Agoy är skapat av Carl-Magnus Falk, som själv är auktoriserad revisor och kan branschen inifrån. Han bestämde sig för att skapa det program som han själv saknade på marknaden och som skulle underlätta för honom och hans medarbetare på egna byrån Falköga.

Fler byråer såg direkt behovet av Agoy och blev intresserade av att själva delta i arbetet för att ta fram ett program som snart kom att kallas “av branschen, för branschen”.

Även bokföringsjätten och börsraketen Fortnox såg att Agoy täppte till luckor där deras egen programsvit hade brister och gick in som stora ägare i Agoy, vilket i sin tur och möjliggjorde ett större utvecklingsteam hos Agoy.

I dag finns Agoy både som ett fristående program och som en integrerad del av Fortnox Digital Byrå. För att kunna använda Agoy genom Fortnox måste du dock vara redovisningsbyrå – något som inte krävs för att använda det fristående programmet Agoy. 

Här kan du läsa mer i detalj om alla Agoys funktioner. 

Skapa konto och prova Agoy redan i dag för att se hur det utrotar onödigt krångel i ditt vardagliga arbete!

 

Carl-Magnus Falk, grundare av Agoy – bokslut i molnet.

Överblick och ordning – allt i molnet

Agoy tar ekonomin hela vägen in i mål

Molnbaserade Agoy tar vid där dina vanliga bokföringsprogram slutar. Om de tar dig från A till B så tar Agoy dig vidare från B till C – och ända in i mål, med digital inlämning av årsredovisningen till Bolagsverket.

Genom Agoy kan du få ett helt digitalt arbetsflöde, ända fram till digital inlämning av årsredovisningen. Programmet ger dig dessutom en oöverträffad överblick och avstämningsarbetet har aldrig varit smidigare!

Agoy tar vid efter den löpande bokföringen

Den löpande bokföringen fortsätter du att göra i dina vanliga program. När det är dags för avstämning, periodbokslut, rapport, årsredovisning och skatt tar Agoy över. Exportera bara en SIE-fil och importera den till Agoy. Jobbar du i Fortnox är det ännu enklare – genom en direktkoppling mellan programmen kan du genom bara ett klick importera eller uppdatera dina siffror i Agoy!

Oavsett om du arbetar på en ekonomiavdelning på ett företag eller på en redovisningsbyrå så innehåller Agoy en rad små finesser som underlättar i ditt dagliga arbete. Integrationen mellan Agoy och Skatteverket gör att du kan uppdatera skattekontona direkt, och dessutom automatiskt filtrera ut transaktionerna från skattekontot över en rad olika konton i Agoy där de hör hemma. Agoy utrotar allt onödigt krångel! Prova Agoy nu! Registrera konto och var igång på några minuter!

Integration med Skattekontot

Tack vare Agoys smarta avstämning kan du skicka alla dina hemgjorda Excel-lösningar till arkivet – du kommer aldrig att vilja gå tillbaka till hur du arbetade förut. Du skapar bokslut för valfri period hur smidigt som helst. I rapportdelen kan du enkelt skapa professionella rapporter för vd, styrelse, investerare och andra som behöver regelbunden insyn i ekonomin.

Agoy är helt molnbaserat

Du sköter allt i programmet via din vanliga webbläsare, ingen lokal installation krävs på din dator och programmet fungerar självklart lika bra på Mac som på PC. Att Agoy är molnbaserat gör också att det alltid är tillgängligt, oavsett var du befinner dig. Dessutom alltid uppdaterat och säkerhetskopierat, utan att du ens behöver tänka på det!

Prova Agoy nu! Registrera konto och var igång på några minuter!

Agoy effektiviserar avstämningar, bokslut, årsredovisningar, skatt och rapport

För byråer och ekonomiavdelningar

Agoy är till för dig som arbetar professionellt med ekonomi. Agoy Bokslut & Skatt hanterar avstämning, periodbokslut, årsbokslut, årsredovisningar, skatt och ekonomisk rapportering.

Den nedbantade versionen av programmet – Agoy Avstämning & Rapport – är framtagen för dig som gör avstämning, periodbokslut och rapportering, men sedan lämnar arbetet vidare när det kommer till årsredovisning och skatt. Här kan du läsa mer om skillnaden mellan de olika programmen och se priser.

Använd Agoy för ett företag – eller alla byråns kunder

Oavsett om du arbetar på en byrå med många uppdragsgivare eller på ett företags ekonomiavdelning kommer Agoy att vara ett ovärderligt verktyg som effektiviserar ditt arbete och ger dig tydlig överblick.

Redovisnings- och revisionsbyråer kommer särskilt att uppskatta Agoys byråstöd/översiktsvy, som i en och samma vy ger dig överblick över byråns samtliga uppdragsgivare. Agoy har ingen begränsning i hur många företag du kan arbeta med i programmet och passar därför lika bra för de största byråerna som för de minsta. Det går förstås också bra att bara använda Agoy för arbetet med ditt eget företag, om du till exempel är ekonomichef eller jobbar på ett bolags ekonomiavdelning.

Nyttigt verktyg vid företagsrådgivning

Du som arbetar med företagsrådgivning har stor nytta av att Agoy snabbt ger en god överblick över ett bolags ekonomi. Genom Agoy får du ett verktyg som underlättar analys och öppnar ytterligare möjligheter för att ge avancerad företagsrådgivning.

Prova Agoy nu! Registrera konto och var igång på några minuter!

Agoy nyhetsbrev

Missa inga nyheter!

Prenumerera på Agoys nyhetsbrev.