fbpx

Agoy nyhetsbrev 15 april 2022

Det här är ett urval av nyheter från Agoys nyhetsbrev den 15 april 2022. Skriv upp dig som prenumerant (se formuläret i sidfoten på denna sida) så blir du först att få reda på det senaste! 

Agoy är ett  smart verktyg även för ekonomiavdelningen, inte bara för byråer. Se mer hur just ekonomiavdelningar kan använda Agoy på https://www.agoy.se/ekonomiavdelningar/

Agoy för smidiga periodavstämningar och rapporter

Glöm dina Excelark! Med molnbaserade Agoy gör du smidigt periodavstämningar. Agoy är ett  smart verktyg även för ekonomiavdelningen, inte bara för byråer.

I rekordfart har Agoy gått från idé till ett självklart verktyg för ekonomiavdelningar och redovisningsbyråer. Det är lätt att förstå varför. Periodavstämningar som tidigare krävde avancerade, hemmasnickrade Excelark gör du numera snabbt och enkelt med Agoy. Programmet ger dessutom bättre överblick än du någonsin tidigare har haft över såväl siffrorna som hur långt arbetet kommit.

Ett fantastiskt verktyg i avstämningsarbetet

Agoy tar arbetet vidare efter att den löpande bokföringen är gjord. Du fortsätter alltså att använda ditt vanliga program för bokföring, och kopplar sedan på Agoy när det är dags för avstämning, rapportering och vidare arbete med ekonomin – ända fram till digital inlämning av årsredovisningen, om du vill det. Men du kan också välja att bara använda Agoy som ett fantastiskt verktyg i avstämningsarbetet och för ekonomisk rapportering.

För dig som jobbar på en ekonomiavdelning och inte själv gör årsredovisning och skatt har vi tagit fram Agoy Avstämning & Rapport – en nedbantad version av det kompletta Agoy Bokslut & Skatt. Med Agoy Avstämning & Rapport får du två av de mest centrala delarna i Agoy: Den smidiga avstämningsvyn och Agoys professionella rapportdel.

En lång rad av de uppskattade funktioner som gjort Agoy så omtalat finns med i Agoy Avstämning & Rapport också. Avstämningsvyn och rapportdelen är exakt samma som i stora Agoy, så även med ”lilla” Agoy får du ett ytterst professionellt och kompetent verktyg. Efter att du är färdig med din avstämning kan du enkelt lämna vidare till den som ska fortsätta arbetet, till exempel din redovisningsbyrå.

Se mer hur just ekonomiavdelningar kan använda Agoy på https://www.agoy.se/ekonomiavdelningar/

Här kan du läsa mer i detalj om alla Agoys funktioner. 

Vill du vara först med att få reda på det senaste om Agoy? Följ oss även i våra sociala medier! Vi finns på LinkedIn, Facebook, Instagram och Youtube.

Skapa konto och prova Agoy redan i dag för att se hur det utrotar onödigt krångel i ditt vardagliga arbete!

 



 

Agoys grundare Carl-Magnus Falk.

Bra beslutsunderlag genom Agoy

– Grunden för ett framgångsrikt företag är att ha bra beslutsunderlag, och bra beslutsunderlag får du genom att ha bra koll på ekonomin. Många vet att de egentligen borde göra periodavstämningar och periodbokslut oftare, men tiden räcker aldrig riktigt till. Med Agoy är det möjligt. Moment som tidigare inte blev gjorda är tack vare Agoy inte längre ett problem att hinna med, säger Carl-Magnus Falk, grundare av Agoy.

– Agoy är byggt för att vara väldigt intuitivt och självförklarande. Du kan börja jobba i det utan någon särskild utbildning i programmet. Kör du fast eller vill lära dig Agoy mer på djupet så har vi webbinarier varje vecka, instruktionsfilmer på sajten och en väldigt bra och snabb support, säger Agoys grundare Carl-Magnus Falk.

 


 

ÖVERBLICK OCH ORDNING – ALLT I MOLNET

Agoy tar dig hela vägen in i mål

Molnbaserade Agoy tar vid där dina vanliga bokföringsprogram slutar. Om de tar dig från A till B så tar Agoy dig vidare från B till C – och ända in i mål, med digital inlämning av årsredovisningen till Bolagsverket.

Genom Agoy kan du få ett helt digitalt arbetsflöde, ända fram till digital inlämning av årsredovisningen. Programmet ger dig dessutom en oöverträffad överblick och avstämningsarbetet har aldrig varit smidigare!

Agoy tar vid efter den löpande bokföringen

Den löpande bokföringen fortsätter du att göra i dina vanliga program. När det är dags för avstämning, periodbokslut, rapport, årsredovisning och skatt tar Agoy över. Exportera bara en SIE-fil och importera den till Agoy. Jobbar du i Fortnox är det ännu enklare – genom en direktkoppling mellan programmen kan du genom bara ett klick importera eller uppdatera dina siffror i Agoy!

Oavsett om du arbetar på en ekonomiavdelning på ett företag eller på en redovisningsbyrå så innehåller Agoy en rad små finesser som underlättar i ditt dagliga arbete. Integrationen mellan Agoy och Skatteverket gör att du kan uppdatera skattekontona direkt, och dessutom automatiskt filtrera ut transaktionerna från skattekontot över en rad olika konton i Agoy där de hör hemma. Agoy utrotar allt onödigt krångel! Prova Agoy nu! Registrera konto och var igång på några minuter!

Integration med Skattekontot

Tack vare Agoys smarta avstämning kan du skicka alla dina hemgjorda Excel-lösningar till arkivet – du kommer aldrig att vilja gå tillbaka till hur du arbetade förut. Du skapar bokslut för valfri period hur smidigt som helst. I rapportdelen kan du enkelt skapa professionella rapporter för vd, styrelse, investerare och andra som behöver regelbunden insyn i ekonomin.

Agoy är helt molnbaserat

Du sköter allt i programmet via din vanliga webbläsare, ingen lokal installation krävs på din dator och programmet fungerar självklart lika bra på Mac som på PC. Att Agoy är molnbaserat gör också att det alltid är tillgängligt, oavsett var du befinner dig. Dessutom alltid uppdaterat och säkerhetskopierat, utan att du ens behöver tänka på det!

Prova Agoy nu! Registrera konto och var igång på några minuter!

 


Nyheter i Agoy

Filtrera klienter efter bokslutsperiod i översiktsvyn

Nu kan du filtrera dina klienter efter månadsvis, kvartalsvis eller årsvis bokslutsperiod i Agoys översiktsvy.

Genom att bocka för eller ur tillhörande ruta väljer du enkelt vilken eller vilka kategorier som ska visas. Har du exempelvis endast bockat för rutan ”Kvartalsvis” kommer bara klienter med kvartalsvis bokslutsperiod synas i listan. På så sätt kan du enkelt skilja dina klienter för ännu tydligare översikt över ditt arbete.

Egna textsidor i rapporten

Nu kan du lägga till egna textsidor i din rapport. Välj att lägga till en eller två sidor med helt eget innehåll. Tryck på pennan för att redigera, skriv eller kopiera in text och bocka sedan för tillhörande ruta för att inkludera sidan i rapporten.

På gång i Agoy

Det här, bland annat, arbetar vårt utvecklingsteam med just nu:

  • Möjlighet att flytta/kopiera kommentarer, underlag, specifikationer från ett konto/period till ett annat konto/period samma räkenskapsår.
  • Möjlighet att gömma status för period- och årsklienter.
  • Stöd för privatpersoner och enskild firma.
  • Stöd för INK1 (inkl. SRU-export).
  • Möjlighet att lämna in K3 årsredovisningar digitalt till Bolagsverket.
  • Möjlighet att skapa verifikat i Agoy.
  • Förbättrade specifikationer.
  • Koncernredovisning.
  • Aktiebok.

 


 

Tisdagar kl 10 håller vi kostnadsfria online-utbildningar i Agoy Bokslut & Skatt för dig som vill lära dig vad det omtalade programmet kan.

Lär dig Agoy Bokslut & Skatt!

Kostnadsfri online-utbildning!

Tisdagar kl 10 håller Agoys produktspecialister kostnadsfria online-utbildningar i Agoy Bokslut & Skatt för dig som vill lära dig vad det omtalade programmet kan. Att delta i en online-utbildning är också det enklaste och snabbaste sättet att få överblick över Agoy Bokslut & Skatt!

Anmäl dig på https://www.agoy.se/online-utbildningar/


Du har läst ett urval av nyheter från Agoy nyhetsbrev. Skriv upp dig som prenumerant (se formuläret i sidfoten på denna sida) så blir du först att få reda på det senaste!